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Deutsch / German:

Hallo Leute,
was ich mich die ganze Zeit frage ist warum keiner sich an einer Umsetzung von Duke Nukem 3D, Doom und Wolfenstein 3D versucht.
Mir fiel dann ein das möglicherweise wenige wissen, das es zu den games seit langen die Source Codes gibt.
ich hab die mal auf meinen Server geladen.
Für wolfenstein:
<http://www.ngc-hq.com/sources/wolfsrc.zip>
Für Duke 3D
<http://www.ngc-hq.com/sources/duke3dsource.zip>
Für Doom habe ich im moment grad keine source gefunden aber ich bin sicher das es die gibt.

Wolfenstein müsste für den Virtual Boy absolut kein Problem darstellen.
Duke 3D ist evtl. etwas hart, aber mit etwas tuning müsste Ken Silvermans Build Engine auch auf dem VB laufen.

Beide Games würden auf dem VB super aussehen und es würden viele Interesse am VB bekommen.

English / Englisch:

Hello people,
I have been wondering for very long, why nobody tries to port Duke Nukem 3D, Doom or Wolfenstein 3D to VB.
Then I thought, that probably not many people know, that source codes for those games have been out for quite some time.
I uploaded those to my server.
For wolfenstein:
<http://www.ngc-hq.com/sources/wolfsrc.zip>
For Duke 3D
<http://www.ngc-hq.com/sources/duke3dsource.zip>
Unfortunately I did not find sources for Doom right now, but I am sure they are out there.

Wolfenstein should be absolutely no problem for the Virtual Boy.
Duke 3D mighty be a bit hard, but with some tuning Ken Silverman’s Build Engine should run on the VB.

Both games would look great on VB and I am sure a lot of people would become interested in the Virtual Boy.

22 Replies

“Retarted”? is that like when you eat a pop tart, finish it & eat another?

I for one would pay any money required to get Doom onto the VB. I love this system more than my mother.

 

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